Voordat ik inga op de details, wil ik je een kort overzicht geven van alles wat we gaan behandelen:
- Verbeter uw sitesnelheid
- Optimaliseren voor mobiel
- Verwijder onnodige content
- Zorg ervoor dat al uw afbeeldingen alt-tekst hebben
- Controleer uw sitestructuur en interne links
Opmerking: dit bericht gaat ervan uit dat je al een basiskennis van SEO hebt en al SEO-best practices toepast, zoals zoekwoordonderzoek en optimalisatie op de pagina. Als je dat niet bent, leer die dan eerst!
Op naar je WordPress SEO-tips!
1. Verbeter de snelheid van uw WordPress-site
Sitesnelheid is om veel redenen belangrijk. Mensen zullen de neiging hebben om te vertrekken als een site bijvoorbeeld langer dan 3 seconden nodig heeft om te laden.
Maar het is ook belangrijk voor Google.
In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, beloont Google geen snelle sites - ze bestraffen langzame sites. Dus als uw site traag is, kan het versnellen van deze de straf wegnemen en uw positie verbeteren.
Je kunt de snelheid van je site controleren met een tool als Pingdom. Het is echter nauwkeuriger om uw snelheid te controleren in Google Analytics, als u dit heeft ingesteld.
(Zo niet, stel het dan zeker in - het is heel eenvoudig en geeft je veel geweldige gegevens op je site.)
Om uw sitesnelheid in Google Analytics te vinden, gaat u naar Gedrag → Sitesnelheid → Overzicht.
2. Optimaliseer uw WordPress-site voor mobiel
Mobiel heeft de desktop al lang ingehaald in het aantal gebruikers dat online surft. En het zal alleen maar blijven toenemen naarmate telefoons beter worden en spraakgestuurd zoeken verbetert.
Google weet dat. En ze belonen mobielvriendelijke sites met betere rankings.
Het is logisch: het doel van Google is om de eindgebruiker de absoluut beste ervaring te bieden. Het is duidelijk dat het bekijken van een mobiele site op een mobiel apparaat de beste ervaring zal bieden.
3. korte inhoud verwijderen en omleiden
Dunne inhoud is elke pagina op uw site die minder dan 300 woorden lang is en geen duidelijke waarde biedt voor de lezer.
De reden dat we dunne inhoud willen verwijderen, is dat het geen enkel voordeel biedt. Als u uw site als een boerderij beschouwt en Google's 'SEO-sap' als het water van uw boerderij, wilt u dat het water naar de juiste plaatsen gaat.
Als je veel dood gewicht pagina's hebt, geef je eigenlijk dode planten water. Ontwortel in plaats daarvan die planten en zorg ervoor dat je water naar de planten gaat die al goed presteren, zodat ze nog beter kunnen presteren.
In plaats van te proberen uit te leggen hoe je dunne inhoud kunt vinden en wat je ermee kunt doen, verwijs ik je naar deze gids van Lee Wilson en ga ik verder met mijn WordPress SEO-tips.
Waarschuwing: het kan moeilijk zijn om te bepalen of de inhoud "dun" is of niet als uw site een e-commercesite is, aangezien veel productpagina's onder dit aantal woorden vallen. Dus wees voorzichtig!
4. Zorg ervoor dat al je afbeeldingen alt-tekst hebben
Wist u dat Google afbeeldingen zoeken verantwoordelijk is voor 10,1% van al het zoekverkeer van Google?
Het toevoegen van alt-tekst aan afbeeldingen is een supergemakkelijke en eenvoudige manier om te profiteren van een deel van dat verkeer.
Bovendien gebruikt Google alt-tekst om het onderwerp van een pagina te bepalen, dus het kan zelfs uw zoekrangschikking helpen bij het zoeken naar niet-afbeeldingen.
Om alle afbeeldingen op uw site zonder alt-tekst te vinden, kunt u een tool zoals Screaming Frog gebruiken. De gratis versie zal je ze niet allemaal laten zien, maar het zal je een goed stuk laten zien.
5. Controleer uw sitestructuur en interne links
De navigatie van uw site is enorm belangrijk voor SEO. Google geeft de hoogste autoriteit aan die pagina's in uw navigatie, omdat er vanaf vrijwel elke pagina op uw site naar wordt gelinkt.
Herinner je je de landbouwanalogie nog? Het toevoegen van interne links naar belangrijke pagina's is als het toevoegen van een nieuwe stroom water aan dat gewas. Hoe meer interne links, hoe meer water het krijgt.
Zorg ervoor dat uw navigatie schoon is en link niet naar meer dan 5-15 van uw absoluut belangrijkste pagina's.
Als u niet zeker weet welke pagina's uw belangrijkste zijn, kijk dan naar uw analyses om te zien welke pagina's het meeste verkeer genereren. (Of je zou gewoon een darmcontrole kunnen doen - je weet op welke pagina's je de meeste moeite hebt gestoken.)
Pro-tip: als je wilt dat een pagina sneller scoort, voeg dan meer interne links toe die naar die pagina verwijzen! Als je bijvoorbeeld net een nieuw blogbericht hebt gepubliceerd waaraan je uren hebt besteed aan het maken, ga dan naar je oude berichten en voeg links naar het nieuwe bericht toe.
Conclusie
Hoewel er nog een flink aantal snelle WordPress SEO-tips zijn die ik je zou kunnen geven, laat ik het hier voorlopig bij. Het is belangrijker dat je deze dingen meteen implementeert dan vast te blijven zitten met het lezen van meer materiaal.
Hoewel de tweaks die we hier noemden geen magie zullen uitoefenen, moet je niet verbaasd zijn als ze je pagina's binnen een paar weken van de tweede pagina van Google naar pagina één verhogen. Vooral als je een grotere site hebt met veel pagina's en een behoorlijke domeinautoriteit. Woocommerce webshop